DJFERİT - DJ) DİSK JOKEY HAKKINDA
  ANASAYFA
  HAKKIMDA
  İLETİŞİM ADRESLERİM
  GALERY
  VİDEO,S
  DJ PROGRAM İNDİR
  DJ OLURUM DİYORSANIZ OKUYUN
  ZİYARETCİ DEFTERİ
  DJ) DİSK JOKEY HAKKINDA
  TEKNO TRANCE REMİX
  CD ÇALARLAR
  DJ ORJİNAL KULAKLIK
  DJ MİKSERLER
  DJ KASA VE ÇANTLALR
  SES ARABİRİMLERİ
  TURNTABLE
  & DJ LERİN & ÖYKÜLERİ &
  DJ ARMİN VAN BUUREN
  DJ TİESTO
  ATB
  DJ ASSAULD
  DJ BOBO
  BLACK CLUE
  FERRY CORSTEN
  DJ KHALED
  DJ AKMAN
  DJ JACKSON
  DJ SHOG
  DJ @ WORK
  DJ SHADOW
  DJ QuiK

DJ(Disk Jokey)Nedir


Aslında Dj'Lik 1970 Li Yıllarda Büyüklüğü Zencilerin Oluşturduğu bir Toplumun Hiphop Gösterilerinin Müzik Değiştiren Adamlarıdır.Ozamana Göre Müzik Değiştiren Zaman İçinde Evrimleşerek Mix Yapmak Parçalara Back Müzik Yapmak Gibi Misyonlara Bürünmesi.Şu Anki Dj [Disc Jokey] Liğin Ününü Ve Yaratıcı,Kopartıcı Etkisini Getirmiştir.Aslında Duyguyu Kafanızda Kurguladığınızda Gerçekten Yaratıcılıkla Bağdaştığını Anlayabilirsiniz.Dj'likte Yetenek Vicut Dili Aslında Ön Pilandadır.DJ animasyon işinin yarsıdır.Eğlendiren Kesin Eğleniyordurki Eğlendiriyordurda.Bir Başka Kendi Bakış Açımda Şudurki TANRIDA BİR DJ'dir Diğe Düşünüyorum.Düşünün Binlerce Kişinin Bulunduğu bir mekanda çalıyorsunuz İçki içen dans eden ve sizin oranın kontrolünde olduğunuzun bilincinde insanlar sizi seviyorlar bir sanatçı kıvamında bir gece boyunca onları eğlendirmek zorunluluğunda olduğunu bilerek çalıyorsunuz ve insanlar dans ediyorlar,içkilerini içiyorlar Bize Mutluluk Veren Tek Şey Bizi Övmektir Herzaman Söylediğim Gibi Amaç Discolarda,Night cLuplarda veya barlarda turistlere sarkıntılık eden iinsalar değiliz aksine bu dünyaya yeteneklerimizin tadına varılması için gelmiş insanlarız Bize verilen yükümlülük bardaki bayanları kesmek değil onları eğlendirip mekana girerkenki duygularını çıkarken çok farklı bir pozisyona sokmaktır amacımız.Monitörü Dinle Play'i Tuşla Olayın Ana Temasıı Budur.

Remix nedir?


Remix bir parçanın orjinalinin dışında olan alternatif bir mixidir. Başka bir deyişle, parçayı yeniden ele alarak farklı sesler ile yeni bir kompozisyon oluşturmaktır. Göründüğü kadar kolay olmayıp, prodüksüyon bilgisi gerektirmektedir. Eskiden prodüksüyon işi için ayrı kişiler uğraşırken günümüzde dj ler de prodüksüyon yapmaktadır.


DJ Terimler

 

Analog: Sürekli değişen elektrik sinyalleri oluşturan devre. Genellikle dijital ve sentetik seslere kıyasla daha “sıcak” tınlayan analog enstrümanlar ve bunlardan çıkan sesleri tanımlamak için kullanılır.

BPM: (beats per minute) dakikadaki vuruş sayısı... Davulun kicklerine göre sayılır. Bir nevi tempo anlamı taşır.

Crowd: Bir “event”teki dinleyici kitlesi. Bir DJ’in takipçileri anlamında da kullanılır.

Cümle: Sekiz ölçüden oluşan birim. (phrase)

DJ Terimler


Analog:
Sürekli değişen elektrik sinyalleri oluşturan devre. Genellikle dijital ve sentetik seslere kıyasla daha “sıcak” tınlayan analog enstrümanlar ve bunlardan çıkan sesleri tanımlamak için kullanılır.

BPM: (beats per minute) dakikadaki vuruş sayısı... Davulun kicklerine göre sayılır. Bir nevi tempo anlamı taşır.

Crowd: Bir “event”teki dinleyici kitlesi. Bir DJ’in takipçileri anlamında da kullanılır.

Cümle: Sekiz ölçüden oluşan birim. (phrase)

Crossfader: Hangi kanalın (yani turntable’daki plak sesinin) daha çok duyulması gerektiğini ayarlayan ve iki plak arasında geçişi sağlayan buton.

Event: Parti ya da club performansı gibi elektronik müzik kültürü etkinliklerinin genel adı.

Jogging: Mixing sırasında ritmi hızlandırmak şeklinde vücut bulan hareket, plağı itmek şeklinde de uygulanabilir.

Label: Plak şirketi.

Platter: Turntable’ın üzerindeki dönen diske verilen ad. Bunun üzerine slipmat, onun üzerine de plak konulur. Profesyonel turntable’ların direct drive (kendinden motorlu) teknolojisiyle çalışan platter’ları vardır. Kalite açısından biraz daha “fakir” turntable’lar belt drive (kayış - kasnak sistemi) teknolojisiyle çalışır. Bunun dezavantajı “scratching” sırasında sorun yaratmasıdır.

Sample: Başka kaynaklardan devşirilmiş ses örnekleri. Parçaların arasına sıkıştırılması makbuldür.

Scratching: Turntable üzerindeki plağı sağa sola çekiştirmek, zaman zaman bastırmak suretiyle elde edilen “cızırtı”.

Sequencer: Üst üste kanal kayıt yapıp, kurgulama imkanı veren donanım / yazılım.


Set: Bir DJ’in, çaldığı süre boyunca oluşturduğu giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine sahip bir paragrafa benzer yapıda ilerleyen parçalar toplamı.

Slipmat: Platter’ın üzerine yerleştirilen örtümsü kumaş. Düşük sürtünme özelliğine sahip olanları, üzerine plak konulmak suretiyle scratching’i kolaylaştırır.

Stylus: Tüm ekipmanlar arasında belki de en nazik yapıya sahip ayrıntı: plak iğnesi. Plağa kayıtlı müziği okur.

Ölçü: Dört vuruşluk birim.

Turntable: Özetle, plak çalmaya yarayan nesne


SCRATCH :
Turntable (pikap) üzerinde plağı ileri geri oynatarak ritmik sesler üretmek.

TRANSFORM SCRATCH :
Mixer üzerinde bulunan phone/line düğmesini normal scratch yaparken açıp kapatmakla oluşturulan efektler.

İTALYAN MİX :
Çalan parça bitmeden diğer parçaya senkron bozmadan geçiş sağlamak.Bu iki parçanın ritmi birbirine göre düzenlemek ve bir süre beraber çaldıktan sonra ilk parçayı yavaş yavaş bitirmek gerekir.

AMERİKAN MİX :
İki parçayı ard arda araya hiç boşluk koymadan çalmak.Bu geçiş tarzında çalınacak parça, çalan parçanın içinden çıkarak başalmaz, direkt olarak bitimine ara vermeksizin eklenir.
OUT SCRATCH :
Yukarıda açıklanan efektin Fader şalteri ile yapılan cinsidir.

FADER:
Bir parçadan diğerine direkt olarak geçişi sağlayan düğme.

Analog:
Sürekli değişen elektrik sinyalleri oluşturan devre. Genellikle dijital ve sentetik seslere kıyasla daha sıcak; tınlayan analog enstrümanlar ve bunlardan çıkan sesleri tanımlamak
için kullanılır.

BPM: (beats per minute)
dakikadaki vuruş sayısı...
Davulun kicklerine göre sayılır. Bir nevi tempo anlamı taşır.

Crowd:
Bir eventteki dinleyici kitlesi. Bir DJin takipçileri anlamında da kullanılır.

Cümle:
Sekiz ölçüden oluşan birim. (phrase)

Crossfader:
Hangi kanalın (yani turntabledaki
plak sesinin) daha çok duyulması gerektiğini ayarlayan ve iki plak arasında geçişi sağlayan buton.

Event:
Parti ya da club performansı gibi elektronik müzik kültürü etkinliklerinin genel adı.

Jogging:
Mixing sırasında ritmi hızlandırmak şeklinde vücut bulan hareket, plağı itmek şeklinde de uygulanabilir.

Label:
Plak şirketi.

Platter:
Turntableın üzerindeki dönen diske
verilen ad. Bunun üzerine slipmat, onun üzerine de plak konulur. Profesyonel turntableların direct drive (kendinden motorlu) teknolojisiyle çalışan
platterları vardır. Kalite açısından biraz daha fakir turntablelar belt drive (kayış - kasnak sistemi) teknolojisiyle çalışır. Bunun dezavantajı scratching sırasında sorun yaratmasıdır.

Sample:
Başka kaynaklardan devşirilmiş ses
örnekleri. Parçaların arasına sıkıştırılması makbuldür.

Scratching:
Turntable üzerindeki plağı sağa sola
çekiştirmek, zaman zaman bastırmak suretiyle elde edilen cızırtı

Sequencer:
Üst üste kanal kayıt yapıp, kurgulama
imkanı veren donanım / yazılım.

Set:
Bir DJin, çaldığı süre boyunca oluşturduğu
giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine sahip bir paragrafa benzer yapıda ilerleyen parçalar toplamı.

Slipmat:
Platterın üzerine yerleştirilen örtümsü
kumaş. Düşük sürtünme özelliğine sahip olanları, üzerine plak konulmak suretiyle scratchini kolaylaştırır.

Stylus:
Tüm ekipmanlar arasında belki de en nazik
yapıya sahip ayrıntı: plak iğnesi. Plağa kayıtlı
müziği okur.

Ölçü:
Dört vuruşluk birim.


ELEKTRONİC MUSİC

Temelde Drum Machine, Sampler ve Syntheseizer gibi inorganic enstürmanların kullanımına dayanan müzik türüne Elektronik Müzik denir.. Kendi içinde birçok dala ayrılan elektronik müzik aynı zamanda modern müzik türlerinin öncüleri arasında yerini almaktadır.

1) Ambient:
Yaratıcılarından olan Brian Eno’nun gelişimine ışık tuttuğu Ambient; FSOL (Future Sound of London), The Orb, Biosphere ve Woob gibi yeni akımlarla günümüzdeki düşündürücü, derin ve de farklılığı her zaman ön planda hissettiren şeklini almıştır. Diğer bütün elektronik müzik dallarından farklı olarak Ambient Elektronik; drum vuruşları ve de tempodan öte, doğa samplelarına melodiye ve/ enstürmanlara ağırlık vermektedir..

2) Abstract:
Ambient’ın koyu kolu olarak bilinir. Melodilerin daha az olup, vuruş ve de sıra dışı ritimlerin önde geldiği bir daldır. Akla ilk gelen isim Autechre’dır.

3) Acid Jazz:
Jazz’ı geleceğe taşıyan ve bu aşamada jazz üzerine çeşitli elektronik ses modifikasyonların gerçekleşmesi ile ortaya çıkmış olan önemli bir biçimdir. Özetlemek gerekirse temalar Jazz üzerine kurulu, destekler ve enstürmanlar elektronik ağırlıklıdır. Sonuç: Etkileyici. Modaji, United Future Org., Gotan Project, Ian O’Brein ve Fauna Flash önemli isimler arasında yer almaktadır.

4) Breakbeat:
4/4 vuruşluk house ve benzeri tarzlara alternatif olarak ortaya çıkan Breakbeat’in kökenleri hip hop’a dayanmaktadır. Old-Skool Techno ve Acid house’dan da esinlenmelerin gözlendiği Breakbeat’in önde gelen isimlerinden brisi Crystal Method’dır.

5) Big Beat:
Akılda kolay kalan sample’larıyla parti ortamlarının vazgeçilmez müziğidir. Alçak sesle dinlemenin Big Beat tarzına haksızlık olacağı düşüncesiyle hareket eden bir çok insanın ortak görüşü “yüksek çıkış gücün yoksa dinlemenin de bir manası yoktur” şeklinde biçimlenmiştir.

6) Funky Breaks:
Kraftwerk, Afrika Bambaataa ve Electron (ilk albümleri)’dan etkilenmiş ve ilham almış olan Funky Breaks ilk tohumları, meyvelerini Birleşik Amerika’nın batı sahillerinde vermiştir.

7) Dance:
Elektronik Müziğini en popüler kolu olarak kabul edilen Dance’de trackler genel olarak bir vokalist eşliğinde ve House Music benzeri bir formda yapılandırılır. Günümüzde Sash, bu tarzın en önde gelen isimlerinden birisidir.


Karizmatik Club:
Dance Müziğin omurgası olarak da nitelendirilebilir. Annie Lennox, Cher ve Deborah Cox bu tarz müzik yapanlar olarak bilinirler.

9) Euro Dance:
Dance Müziğin basit, eğlenceli ve tempolu kolu olara bilinen Euro Dance, ana kolu olan Dance Müziğin popülaritesinden geri kalmayarak dünyanın birçok radyosunda boy göstererek ön saflarda yerini almaktadır.
Aqua, Ace of Base ve ATB bu tarzda dikkati çeken isimlerdir.

10) Down Tempo:
Sakin, olgun ve de ağır bir anlatıma sahip olan Down Tempo’nun önde gelen isimleri Massive Attack ve Tricky’dir.

11) Dub:
Yoğun olarak ses efektlerine yer veren Dub, enstürmantal Reggae olarak da bilinir. Dub, adını Lee Scratch Perry, Bill Laswell ve King Tubby ile duyurmuştur.

12) illbient:
Dj Spooky ile özdeşleştirilmiş olan bu tarz, Trip Hop-Dub-Ambient karışımı ortaya çıkmıştır.

13) Trip Hop:
Tutku dolu vocallerle süslenmiş olan Trip Hop, genelde acı keder ve üzüntü gibi koyu (derin) hislere hitap eder. Massive Attack, Cold Cut, Portishead ve Archive bu tarzın önde gelen isimleri arasında yer almaktadır.

14) Drum’n Bass:
Drum&Bass‘in jump-up ve intelligent gibi birçok türü(ucu) olmasına rağmen gövdeden (Main genre Drum’n Bass) ayrılmadıkları bir kesin bir çizgi vardır...tabi ki derin güç. Drum vuruşlarının dip Bas(sub-bass)lar süslendiği ve dakikada 160 vuruşluk bir tempoya sahip olan Drum’n Bass, 90’lı yılların başında Büyük Britanya’da çok önemli gelişmeler kaydederek Elektronik Müzik’in temel dalları arasındaki sarsılmaz yerini yaratmıştır. Omni Trio, Photek, Squarepusher akla ilk gelen isimlerdir.

15) Jump-Up:
Drum’n Bass’in ragga vocallerle beslenmiş halidir. Shy FX, Baby D.

16) Tech Step:
Two-Step Drum’n Bass’dir. Squarepusher ve Photek.

17) Electronica:
Elektronik Müzik için ana terim olup sanatsal yönlerin şiddetle ağır bastığı; öze bakıldığı zaman, görünen güzelliklerin bütünüdür.

18) Progressive Electronica:
Genelde sözsüz vokallerin (çoğunlukla soprano sesin enstürman olarak kullanıldığı gözlenir) ön plana çıkışıyla ve bunların yer yer uyumlu melodilerle desteklenmesiyle oluşan bir tarzdır. Orbital, Genaside ii (Ad Finite) tarzın en iyi örnekleridir.

19) Symphonic Electronica:
Klasik temaların elektronik motiflerle süslendiği New Age’i çağrıştıran ve içinde Progressive Electronica’da olduğundan daha güçlü sanatsal salınımlar saklayan bir tarzdır. Vangelis.

20) Experimental:
Değişik ve sıra dışı bir tarz olan Experimanetal; Techno, Acid House, Drum’n Bass gibi tarzlarda farklı arayışlara cevap veren ve yeni ufuklar açılmasına ışık tutabilen bir daldır. Aphex Twin(afx), Autechre(ae).

21) Minimal:
Tempo ve süreklilik yönünden daha seyrek fakat kendi kurallarını kendi yaratan bir tarzdır. Plastikman.

22) Noise:
Doğanın içinden oluşmuş ses spektrumunu benimseyen fakat distorsiyon olarak nitelendirilebilecek derecede elektronik seslere yer veren bir tarzdır. Akla ilk gelen isimler Merzbow ve John Zorn’dur.

23) House:
Adını Frankie Knuckles’ın Chicago’da ilk mixlerini yaptığı “The Warehouse” adlı gece klübünden alan House, Dip Bas’lar ve 4/4 (ölçü) vuruşluk samplelardan oluşur. Akıcı, kulağa hoş gelen,düzenli ve Elektronik Müzik dinleyen kitlenin çoğunluğu tarafından benimsenen bir çizgiye sahiptir. Bu özellik o_nu gece kulüplerinin vazgeçilmez tarzları arasına katmıştır. Plastikman, Armand Van Helden, Sven Vath, Josh Wink ve daha birçok isim bu tarzın gelişiminde pay sahibi olmuştur.

24) Deep House:
House’un diğer kolarına göre daha bi katı olan, kendi kurallarını kendisi çizen ve dinleyiciyi düşündürme yoluna giden bir tarzdır. Leftfield.

25) Hard House:
Daha sıkı ve güçlü olan bu kol, az vokal çok vuruş (drum) sistemini işletmektedir. Josh Wink,Hardfloor.

26) Vocal House:
Hard House’un aksine, herşeyin drum vuruşları olmadığını iddia edercesine vokal’e daha fazla ağırlık veren House koludur. Martha Wash, Amber...
27) Industrial Electronic:
Elektronik müziğin Abstract ve Minimal gibi radikal olan kollarından birisidir. Endüstriyel alet, iş makinaları, sanayi mekanizmaları ve hammadde seslerinin sıkça yer aldığı bir tarzdır. NIN tarzın öncülerindendir.

28) Techno:
90’ların sonlarına doğru Acid House’un büyük Britanya’yı kasıp kavurmasının ardından, geniş dinleyici kitlesi daha sert ve kural tanımaz temalar istemiştir. Bu ortam zaten patlamak için fırsat kollayan Techno için bulunmaz bir fırsat olmuştur. Acid House’a göre daha hızlı bpm’lere (beats per minute à dakikadaki vuruş sayısı) ve daha agresif bir yapıya sahip olan Techno, arayışta olan kitleye gereğinden çok daha güzel (doyurucu) bir şekilde cevap vermiştir. Günümüzde trendi yakalamış olan Techno, en hızlı gelişen modern müzik türlerinin başında yerini almıştır. Paul Van Dyke, Eat Static, Derrick May, Juan Atkins, Kenny Larkin ve daha sayılmayan bir çok isim, bu tarzı günümüzde başarı ile temsil etmektedir.

29) Acid:
Techno’nun, TS-TR-303lerle müzik yapan koludur.

30) Detroit:
Yıllar önce Derrick May, Juan Atkins ve Kenny Larkin’in ortaya çıkardığı; Techno’nun temel kolu olarak da değerlendirilen Detroit, genelde 4/4’lük vuruş+ritimleri enstürmanlara tercih eden bir dal olarak bilinir.

31) Gabber:
Sert ve Hızlı Techno’dur. Lenny Dee,Delta-9, Ron D.Dore...

32) Happy Hardcore:
Gabber’i daha pozitif versiyonu olarak değerlendirilen Happy Hardcore, dinleyicide çeşitli -değişik- duyguların açığa çıkmasını sağlayan hızlı bir dal olarak bilinir.

33) Intelligent Techno:
Sıra dışı ve bir o kadar da agresif motifler içeren bu dal, mükemmel uyumsallık ve de dahiyane yaklaşımlarıyla diğer bir çok daldan sıyrılır. Beaumont Hannant.

34) Rave/Old Skool:
Tüm Techno formlarının birleşimi olarak görülen Rave/Old Skool; Drum’n Bass, Trance gibi birçok tarzın kökeninde ve gelişiminde pay sahibi olmuştur. Bol içki ve druglı underground partilerin vazgeçilmez müziği olan Rave/Old Skool’un track’leri diğer tarzların track’lerine kıyasla daha uzun sürer. Solid 4/4’lük vuruşlar, sert elektronik motifler ve etkileyici baslardan oluşan Rave/Old Skool’u başlı başına bir tarz (genre) olarak görmek yanlış olmaz.

35) Trance:
Techno’yla benzerlikler gösteren Trance farklı oluğunu bpm’leri, kulağa hoş gelen melodileri ve 4/4lük vuruş stiliyle (farkı) belli eder. Techno’yla birlikte anılmasına (techno&trance şeklinde) rağmen tizzlere verdiği önem ve yoğunluk, o_nun agresiflikten öte üretken bir şekil almasını sağlar. Tüm dünyada ilgi ile dinlenen trance’in akla ilk gelen isimlerinden bazıları: Astral Projection, Rabbit in the Moon, Electric Skychurch...

36) Goa:
Vuruşların ve melodilerin kenetlenmiş -birbirinin eksiğini kapatırcasına-şekilde birbirini takip ettiği Goa, Trance’in en çok dinlenen kolu olarak bilinir. Spicelab.

37) Hard Trance:
TS-TR 303lerle üretilen Trance’idr. 4/4vuruşlarındaki sertlik ile dikkati çeker.

38) Melodic Trance:
Klasik temalarla ve hoş melodilerle diğer kollardan sıyrılır. Büyülü motifler içerir. Doran, Joshua Ryan, Christopher Laurence...

39) Progressive Trance:
Kulağa çok hoş gelen melodilerle üretken bir yapı sergileyen Progressive Trance, Ambient’ın ortaya koyduğu kalitede seçici yapıya sahiptir.
alıntıdır...
bugün 12880 Besucher (37337 Hits) kişi_site deydi
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol